Najpopularniejszym e-sportowym wydarzeniem w historii były Mistrzostwa Świata Sezonu 3 w League of Legends. Największa pula pieniężna należy do turnieju The International w Dota 2 i wynosiła 18 429 613 dolarów.
środa, 30 marca 2016
E-Sport
Sport elektroniczny (e-sport, ang. electronic sports) – forma rywalizacji, w której przedmiotem działań zawodników są gry komputerowe.
Rywalizacja między zawodnikami (graczami) odbywa się zarówno w formie
rekreacyjnej, jak i na turniejach gier komputerowych (zjawisko
pro-gamingu). Historia e-sportu wiąże się ze wzrastającą popularnością
rozgrywek sieciowych w grach takich jak StarCraft, Counter-Strike, Quake, Warcraft II: Tides of Darkness czy League of Legends. Popularność Quake'a przyczyniła się do powstania w 1997 roku w Stanach Zjednoczonych ligi zawodowych graczy Cyberathlete Professional League. Na świecie działają objęte prestiżem turnieje takie jak World Cyber Games i Electronic Sports World Cup, a w Polsce – Poznań Game Arena oraz Electronic Sports League. Poszczególne gry komputerowe różnych gatunków, w których toczy się rozgrywka między zawodnikami, są nazywane dyscyplinami.
Najpopularniejszym e-sportowym wydarzeniem w historii były Mistrzostwa Świata Sezonu 3 w League of Legends. Największa pula pieniężna należy do turnieju The International w Dota 2 i wynosiła 18 429 613 dolarów.
Najpopularniejszym e-sportowym wydarzeniem w historii były Mistrzostwa Świata Sezonu 3 w League of Legends. Największa pula pieniężna należy do turnieju The International w Dota 2 i wynosiła 18 429 613 dolarów.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz